100 Ringgit Untuk Siapa?

ShareIni kisah tahun 70-an dulu. Ada seorang tua yang warak di Kuang Selangor yang sangat rajin membantu orang ramai. Satu hari, apabila selesai membantu sebuah keluarga, beliau menerima duit upah daripada tuan rumah ; “Tuan.. Nah saya bagi 20 Ringgit, buat tambang bas untuk pulang ke rumah”. Orang Tua itu pun pulang dengan menaiki bas …

More

Kerana Islam Adalah Agama RASMI

ShareOrang Melayu terkenal dengan tolak ansurnya. Kita berjaya mengekalkan keharmonian dengan cara memberi ruang kepada bangsa atau agama lain mengamalkan agama mereka secara bebas. Kerana itulah rakyat Malaysia tidak kira agama berasa selamat untuk beribadat mengikut ajaran agama masing-masing. Malaysia meletakkan ISLAM sebagai agama RASMI PERSEKUTUAN. Sudah nama pun rasmi, maka pasti ada HAK dan …

More

Melayu Gagal Kenal Musuh Sebenar

ShareApa yang terjadi di negara kita terutamanya dari segi politik adalah disebabkan GAGAL MENGENALI ANCAMAN SEBENAR. PAS bukan ancaman buat UMNO dan begitulah sebaliknya. PKR juga bukan ancaman kerana PKR akan mati apabila Anwar Ibrahim sudah mati nanti. Ancaman sebenar politik orang Melayu Islam adalah DAP, khususnya puak-puak cauvinis dan kiasu. Jika anda mendengar ceramah …

More

Budak Melayu Pergi Kuil

ShareSaya dah beberapa kali menghadiri makan malam yang dianjurkan organisasi Cina. Setiap kali makan malam tersebut, kami (tetamu Melayu) diberikan satu meja khas yang dijamu dengan KFC. Mereka juga tahu budaya dan tuntutan agama orang-orang Melayu (makanan) yang dikhuatiri tidak halal buat orang Islam. Maka mereka menghormati kerana tahu tentang halal haram makanan dalam Islam. …

More

UMNO PAS Gabung? Ameen

ShareApa yang berlaku di negara kita dan seluruh dunia adalah pertunjuk dari Yang Esa. Allah SWT tak akan buat sesuatu perkara itu berlaku tanpa ada sebab. Perbalahan politik, bencana alam, kecelaruan agama dan macam-macam lagi membuatkan kita menjadi resah dan gelisah. Tapi sebenarnya Allah mahu kita beringat dan berfikir. Apabila berlaku perpecahan dalam kalangan umat …

More

Kisah Nasi Lemak Chef Wan

ShareAda yang ‘simbah petrol’ apabila Chef Wan komen tentang Nasi Lemak dalam pesawat MAS yang dikatanya tak ada timun dan ikan bilis. Biarlah Chef Wan kata macam tu, dia kan Chef terkenal. Kita ni yang jarang-jarang memasak ni kalau nak tumpang semangkuk tibai MAS memang tak patut la. Ada makan dalam pesawat sudah cukup bagus …

More

Kerajaan Turun Harga Barangan

Share1. Kerajaan Malaysia baru-baru ini melancarkan Kempen Jimat Barang Dapur (JBD) yang melibatkan pasaraya-pasaraya besar di Malaysia seperti Tesco, Giant, Aeon, Econsave dan lain-lain lagi. 2. Hasil daripada Makmal yang diwujudkan oleh kerajaan bagi mengkaji punca dan penyelesaian isu sara hidup itu mendapati punca utama harga barang naik adalah disebabkan permainan harga oleh ORANG TENGAH. …

More

Jangan Pelik Kalau Cauvinis Bersuara

ShareJangan pelik kalau puak Cauvinis suka-suka persenda agama kita, pertikai bangsa kita, kutuk sana kutuk sini. Selagi ada orang kita (Melayu Islam) yang sokong mereka selagi itulah mereka akan terus bersuara. Buat apa DAP nak takut, ada orang yang akan jadi pembela mereka. Dakwah katanya. Biarlah negara tergadai, agama dipersenda, tapi Tahaluf Siyasi tetap kena …

More