• Herba Penawar Al-Wahida,  Info,  Review

    ASAL USUL MINYAK BUT-BUT

    “Berapa ekor burung But-But yang dimasukkan ke dalam minyak ni?”, saya bertanya kepada seorang pengamal herba. “Kalau pengeluaran dalam skala yang banyak, berapa ekor pula yang dimasukkan? Dah la Burung But-But susah nak dapat sekarang”, saya bertanya lagi. “Hisy.. Tak ada seekor pun burung ni disembelih. Kesian pulak burung tu’, beliau menjawab. “Emm? Kalau macam tu, kenapa dipanggil Minyak But-But kalau tak guna burung But-But?”, saya menimbulkan persoalan. Share

  • Aktiviti,  Info,  KEMBARA,  Review

    HOMESTAY ADA KOLAM RENANG?

    “Belajarlah berenang, nanti bolehlah mewakili Malaysia dalam sukan Olimpik!”, kata Wak Amin. Hahaha.. Gelak ketawa semua yang mendengarnya. Tidakkah lucu jika kita yang tak tahu berenang ini dapat masuk sukan Olimpik? “Hey.. Tak mustahil kalau kita mencuba. Aku dulu masa nak buat kolam renang ni, semua orang tak percaya tau? Buang duit la, tak yakin boleh buat la. Akhirnya orang yang cakap itulah yang berenang kat dalam kolam renang aku”, sambung Wak Amin lagi. Homestay ada kolam renang? Betulkah? Kalau di hotel percayalah. Share